BOKA TID

Välj den tjänst och utövare du önskar boka tid till hos eller ring 0920- 22 88 10 så hjälper vi dig att hitta en tid som passar.

Från och med 1 maj 2023 kan även du med remiss till fotsjukvård beställa tid till Eva. Kom ihåg att ta med din remiss till ditt besök.

Kortfattat om olika behandlingsalternativ

Nybesök kiropraktor

Nybesök hos kiropraktor bokar du om du aldrig har besökt våra kiropraktorer. Besöket tar sammanlagt ca 60 minuter. Är du ny kund och inte fyllt i hälsodeklarationen online ber vi dig att komma 10 minuter innan din behandling börjar för att fylla i formuläret på plats.

Ny åkomma kiropraktor

Ny åkomma bokar du om du vet med dig att det har varit mer än 12 månader sedan du besökte någon utav våra kiropraktorer eller om du har fått något nytt besvär/åkomma. Detta för att vi behöver mer tid för både undersökning och behandling. Vid bokning av ny åkomma krävs det att du har varit patient hos en av våra kiropraktorer sedan tidigare.

Återbesök kiropraktor

Återbesök bokar du som tidigare har varit på ett nybesök eller om du behöver en behandling och det inte har gått mer än 12 månader sedan ditt sista besök.

Stötvågsbehandling

Stötvågsbehandling är en behandlingsmetod som genom högfrekventa ljudvågor, direkt mot den skadade vävnaden, stimulerar läkningsprocessen. Börja alltid med att boka ett nybesök (kiropraktor) för att avgöra om stötvågsbehandling är rätt för just dina besvär.

Medicinsk laserbehandling

Medicinsk laserterapi är en smärtfri metod som används i första hand för att reduceras smärta och inflammation, samt att främja kroppens egen naturliga läkningsförmåga. Börja alltid med att boka ett nybesök (kiropraktor) för att avgöra om medicinsk laserbehandling är rätt för just dina besvär.

Massagebehandling

Behandlingen kan antingen vara riktad mot att förebygga besvär, avkoppling och komma ned i varv eller att behandla direkta problem och besvär. Massageterapeutisk behandling kan variera beroende på vilka behandlingsmetoder bedöms ge det bäst resultat.

Medicinsk fotvård

Medicinsk fotvård är en mycket skön behandling för trötta och ömma fötter och är både förebyggande och behandlande och du kan få hjälp med bland annat nageltrång, fotsvamp, hälsprickor och liktornar. Regelbunden fotvård och rätt val av skor kan minska framtida smärta och besvär i fötterna.

MediYoga

I samarbete med Ulrica Eriksson på Pausbyrån kan vi nu erbjuda MediYoga. MediYoga är en body-mind träning, en helhetsträning som stillar sinnet, ökar kroppsmedvetenheten och balanserar kroppens nerv- och hormonsystem men som också bidrar till ökad rörlighet, flexibilitet och styrka. Den terapeutiska inriktningen och utformningen av MediYoga som system och metod, gör att den med fördel kan utövas av alla oavsett om man är frisk eller sjuk.

Av- och ombokningspolicy

Av- och ombokning av behandlingstid senast 24 timmar före bokad tid. En sms-påminnelse brukar skickas ut 48 timmar före bokad tid till det mobilnummer som uppgivits. Detta för att du ska hinna av- eller omboka din behandlingstid. Vid uteblivet besök eller sen av- eller ombokning debiteras fullt pris. Detta gäller även presentkort.

För av- eller ombokning ring: 0920-22 88 10 eller maila oss på info@luleakiropraktor.se så hjälper vi dig.

Sjuk eller krasslig?

Har du symptom på Covid-19?

Då ber vi dig (vaccinerad som ovaccinerad) vänligen men bestämt att stanna hemma tills du är helt frisk.

Alla på kliniken är fullt vaccinerade mot Covid-19 – både för er och vår skull. Det tycker vi känns tryggt!

Det går utmärkt att få behandling om du är nyligen vaccinerad. Vid eventuella vaccinbiverkningar stannar du hemma tills du känner dig helt kry igen.

Kom ihåg att god handhygien är A och O!

TACK FÖR VISAD HÄNSYN