Hyr medicinsk laser

Luleå Kiropraktorklinik kan nu erbjuda uthyrning av medicinsk laser för hemma bruk vilket möjliggör frekvent behandling av skador eller sår.

Irradia MIDCARE 904 och MIDCARE 635 är svensktillverkade, CE-märkt och medicinsktekniskt godkänd laserutrustning framtagen för frekvent, enkel och säker användning i hemmet eller på resan. Ergonomisk designad för att underlätta självbehandling med flertalet olika greppmöjligheter. Laserutstrålningen startar endast då den appliceras med ett lätt tryck i kontakt med huden.

Vilken laser ska jag välja?

Det finns många studier som visare på laserns goda behandlingseffekt för olika tillstånd som t ex artros, muskel- och senskador, frakturer/stressfrakturer, diskbråck, hud och sår. Läs mer om medicinsk laser här.

Irradia Midcare 904

MIDCARE 904 (infraröd laser)

En medicinsk laser avsedd för självbehandling för att främja läkning och behandla inflammation, smärta och svullnad i muskler, leder och senor. MIDCARE 904 når ända ned till 4–5 cm och passar bra för behandling av t ex artroser, reumatiska problem och ödem.

Midcare 635

MIDCARE 635 (röd laser)

MIDCARE 635 är en professionell medicinsk laser för hemmabruk. Behandla svullnad och smärtor i senor, slemsäckar och leder som ligger på 0–2 cm djup samt behandling av hud och sår.

Generella riktlinjer för behandling

Ladda ned generella riktlinjer för ett urval av problem som med fördel kan behandlas med laser för hemmabruk.

PRISLISTA

Beställningsformulär

Fyll i beställningsformuläret så kontaktar vid dig för tillgängliga hyresdatum.